Λίγο πριν την επιστροφή των μαθητών στα σχολεία μετά τις διακοπές των Χριστουγέννων, το σχολικό συγκρότημα που στεγάζει το 5ο Γυμνάσιο και το 11ο Λύκειο στις Μεσαμπελιές Ηρακλείου βρέθηκε στο στόχαστρο βανδαλισμών, προκαλώντας σοκ και απογοήτευση στην τοπική κοινωνία.
Εκτεταμένες Φθορές στους Χώρους του Σχολείου
Οι βανδαλισμοί περιλάμβαναν σπασμένα τζάμια, γκράφιτι στους τοίχους, αναποδογυρισμένες γλάστρες, και φωτιά που εκδηλώθηκε σε κάδο απορριμμάτων. Η κατάσταση κρίθηκε σοβαρή, με τις δημοτικές αρχές να παρεμβαίνουν άμεσα για την αποκατάσταση των ζημιών.
Συνεργεία του Δήμου Ηρακλείου έχουν ήδη ξεκινήσει τις εργασίες αποκατάστασης, ενώ οι αστυνομικές αρχές διεξάγουν έρευνα για την ταυτοποίηση των δραστών.
Αντιδράσεις από τις Τοπικές Αρχές
Ο Αντιδήμαρχος Παιδείας, Αντώνης Περισυνάκης, εξέφρασε την αγανάκτησή του για το περιστατικό. «Δυστυχώς, ακόμα και στις μέρες μας, υπάρχουν άτομα που καταστρέφουν τη δημόσια περιουσία. Ο χρόνος ανοχής έχει τελειώσει. Οι αρμόδιες Αρχές έχουν ενημερωθεί και αναμένουμε άμεσες ενέργειες για την προστασία των σχολικών χώρων», δήλωσε χαρακτηριστικά.
“Επαναλαμβανόμενο Φαινόμενο” Καταγγέλλουν οι Διευθυντές
Ο Διευθυντής του 5ου Γυμνασίου, Σταύρος Βούλκος, έκανε λόγο για ένα επαναλαμβανόμενο πρόβλημα, με τα περιστατικά βανδαλισμών να αυξάνονται. «Παρότι σημειώνονται κατά καιρούς μικρότερες φθορές, αυτή τη φορά οι ζημιές είναι σοβαρές. Χρειάζεται ενίσχυση της φύλαξης και άμεση παρέμβαση», τόνισε.
Ανάλογες δηλώσεις έκανε και ο Διευθυντής του 11ου Λυκείου, Μανώλης Θεοδωρομανωλάκης, ο οποίος ανέφερε πως οι δράστες προκάλεσαν εκτεταμένες καταστροφές στους χώρους του σχολείου. «Ειδοποιήσαμε την Αστυνομία και καταγράφηκε το περιστατικό. Ζητούμε από τους αρμόδιους φορείς αυξημένα μέτρα ασφαλείας», επισήμανε.
Έκκληση για Μέτρα Προστασίας
Το περιστατικό φέρνει στο προσκήνιο την ανάγκη ενίσχυσης των μέτρων φύλαξης στα σχολικά συγκροτήματα. Εκπαιδευτικοί και τοπικές αρχές υπογραμμίζουν τη σημασία της προστασίας της δημόσιας περιουσίας, με στόχο τη διατήρηση των σχολείων ως ασφαλή κέντρα μάθησης και ανάπτυξης για τους μαθητές.